Učenci s posebnimi potrebami so učenci, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene osnovne šole oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja.
Ti učenci so glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje opredeljeni v zakonu, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami (12. člen Zakona o OŠ).
Otroci s posebnimi potrebami so:
– otroci z motnjami v duševnem razvoju,
– slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,
– gluhi in naglušni otroci,
– otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
– gibalno ovirani otroci,
– dolgotrajno bolni otroci,
– otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
– otroci z avtističnimi motnjami,
– otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami,
– otroci z več motnjami.
Postopek usmerjanja:
Predlog podajo starši, izjemoma tudi šole.
Zahteva za začetek postopka usmerjanja, Poročilo o otroku s prilogami, zapis pogovora z otrokom o postopku usmerjanja, izvirni delovni projekt pomoči na šoli (če je v konceptu učnih težav), se vloži na Zavodu za šolstvo v Kopru.
Strokovna komisija izdela strokovno mnenje. Na tej podlagi se izda odločba, s katero se učenca umesti v ustrezen program.
Po izdani odločbi, strokovna skupina na šoli pripravi individualiziran program za učenca. Pri pripravi programa sodelujejo tudi starši otroka.
Skupina otrok s posebnimi potrebami so tisti učenci s posebnimi potrebami, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe osnovne šole oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja. Ti učenci so glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje opredeljeni v zakonu, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami.