V soboto, 6. 1. 2018, smo se učenci izbirnega predmeta odkrivamo preteklost svojega kraja odpravili v Bosno. Izpred osnovne šole Kuteževo smo odšli ob 1.30. V Ilirski Bistrici so se nam pridružili učenci Osnovne šole Antona Žnideršiča in OŠ Dragotina Ketteja. Prečkali smo mejo s Slovenijo in Hrvaško, nato pa še mejo med Hrvaško in Bosno. Vozili smo se skoraj 10 ur. V Sarajevo smo prispeli ob 11.30 in se zapeljali na panoramski ogled mesta. Slikali smo pogled na mesto. Ko smo prispeli v središče Sarajeva, smo odložili kovčke v hostlu in se odpravili na sprehod. Lokalni vodnik nas je popeljal do mestnih znamenitosti: mošeje, sinagoge, starega mestnega jedra – Baščaršije. Odšli smo tudi na kosilo in si kupili nekaj spominkov. Obiskali smo še slovensko veleposlaništvo, kjer sta nas sprejela Bistričana Borut in Tina Valenčič. Povedala sta nam, kaj počnejo in nam razkazala prostore.

Nato smo odšli v hostel in si odpočili. Odšli smo na večerjo v bližnjo restavracijo. Postregli so nam z bosanskim loncem. Ob 21.00 smo odšli do pravoslavne cerkve in si ogledali obred ob njihovem pričakovanju božiča. Ob 22.00 smo v hostelu zaspali in se ob 7.30 v sončnem jutru zbudili.

Pojedli smo zajtrk in odšli proti Mostarju. Na poti smo se ustavili v Jablanici in si ogledali reko Neretvo in zrušen most. Ko smo prišli v Mostar, smo si ogledali mesto in most, ki loči hrvaški in muslimanski del. Slikali smo znamenitosti in odšli na kosilo. Kupili smo si spominke, da se bomo izleta še dolgo spominjali. Iz Mostarja smo se odpravili domov. Dolgo smo se vozili, a smo zdravi in veseli prišli domov. Bilo je zelo lepo in znova bi obiskali Sarajevo in Mostar.

Alja Celin in Nuša Fabec 7. r.